محل تبلیغات شما


آرایش ن

مازیار میر

بهترین سالن ارایشی نه

به عنوان یک مشاور و مدرس به سالن های ارایشی توصیه اکید می کنم این سلسله مطالب را که از سایتهای معتبر جمع آوری شده است مطالعه فرمائید.لطفا سوالات خود را با ما مطرح فرمائید ومارا در کانال اپارات دنبال فرمائید.

https://www.aparat.com/v/hOSUk

مدیریت و رهبری پیشرفته سالن های زیبایی

مدیریت و رهبری سالن های زیبایی نه (زیباکده ها)

بیش از سه دهه فعالیت حرفه ای برای مشاوره و بالا بردن سطح و میزان عملکرد آرایشگاه های نه، به ما قدرتی عطا نموده است که به برندهای برتر آرایشی کشور و سالن های آرایش و زیبایی مشاوره داده و برند آن ها را بهبود و توسعه بخشیده ایم و فرآیند جذب مشتری و خانم ها را در این برندها تسهیل نموده ایم. این مقاله نگاهی کلی به برخی مطالب ارائه شده در این کارگاه دو روزه آموزشی دارد. به شدت معتقدم آرایشگاه های نه، و به تعبیر امروزی سالن های زیبایی، گرچه یک کار ذوقی و هنری است اما به مثابه علمی بسیار گسترده و حرفه ای تبدیل شده و تغییر وضعیت داده است.

سالن زیبایی

مدیریت آرایشگاه های نه

انتخاب مکان سالن زیبایی

نکته بسیار مهم برای انتخاب محل تاسیس آرایشگاه نه این است که ملک باید حتما موقعیت تجاری یا اداری داشته باشد و هر فرد باید حدود حداقل نیم میلیارد تومان برای این کار هزینه نماید. البته برای تأسیس آموزشگاه آرایشگری می توان از املاکی که کار برد مسی دارند نیز استفاده نمود که هزینه کمتری در بر دارد. شاید به همین دلیل باشد که اکثر متقاضیانی که اقدام به تأسیس آموزشگاه زیر نظر وزارت کار می کنند صرفا کار آموزش نداده و مقاصد تجاری غیر آموزشی را در این بین دنبال می کنند.

حداقل سرمایه برای تاسیس آرایشگاه نه

شاید بد نباشد بدانید که میزان درآمد آرایشگرها در کشورهای پیشرفته بسیار قابل محاسبه بوده و حتی برای آن مبلغ مالیات زیادی نیز تعیین شده و مالیات حاصل از عملکرد و گردش مالی این صنف در کشورهای پیشرفته عدد بزرگی است. برای مثال در آمریکا متوسط درآمد آرایشگاه های نه ساعتی حدود ده دلار است. مطابق آمار سال ۲۰۱۳، به نظر می رسد درآمد سالانه آرایشگران در آمریکا به مبالغی بالاتر از ۲۳ هزار دلار می رسد. در کشور استرالیا این رقم به بیش از ۳۲ هزار دلار و در انگلستان نیز متوسط درآمد سالانه بیش از حدود  ۳۰ هزار دلار و برای افراد بسیار متخصص بسته به نوع کار و محل سالن خود تا حدود ۴۷ هزار دلار تخمین زده می شود. باید اذعان نمود این ارقام حدودی است و شاید بسیار بیشتر و یا حتی کمتر باشد. در سلسله مقالات مدیریت و رهبری پیشرفته سالن زیبایی نه ما به این مهم توجه داشته ایم که کلیات را مد نظر قرار داده و هدفمان معرفی عمق حجم گردش مالی این صنعت بوده است و اینکه شانس موفقیت شما بسیار زیاد خواهد بود. حداقل متراژ برای شروع به کار آرایشگاه از نظر اتحادیه صنف ارایشگاه های نه حداقل ۱۸ متر است. این متراژ بسته به تنوع کار آرایشگاه بسیار متفاوت خواهد بود.

 

ارایشگاه نه

آرایشگاه های نه

معمولا برای یک کار معمولی باید حداقل ۳۰ متر در تهران و ۵۰ متر در شهرستان ها باشد. میتوانید با  یک یا دو یا سه نفر نیروی کار متخصص و با تجربه کار را شروع کنید. اما باید توجه داشت که برای خدمات ناخن، پاکسازی پوست، آبرسانی، و یا ماساژ و حتی بخش مالی کاملا مکانیزه، بخش تبلیغات، اطلاع رسانی، جذب مشتری، خدمات سوشیال مدیاها، و شبکه های اجتماعی که این روزها بسیار مد شده است، حداقل یک نفر پرسنل حرفه ای لازم است. در تهران ما به آرایشگران توصیه می کنیم که از مشتری و یا عروس خانم ها مانند یک کافی شاپ پذیرایی  بسیار حرفه ای بشود که توانایی مراسم ادامه دار و طولانی مدت را داشته باشند هر کدام نیازمند مکان بزرگتر، پرسنل بیشتر و… می باشد. در مناطق مختلف تهران و شهرهای بزرگ و یا در شهرستان ها این نرخ کاملا متفاوت و متغیر است. برخی با یک محاسبه سرانگشتی و بدست آوردن اعداد نجومی وارد این رشته می شوند اما باید دانست که این رشته هم مانند سایر رشته ها ساعت های خلوت، روزهای کم مشتری و یا اصلا فاقد مشتری دارد و یا حتی مشتری تک که فقط یکبار در طول عمر خود به شما مراجعه نموده که ناشی از عملکرد و برخورد بد آرایشگاه یا بسیاری از عوامل بد دیگر است. مازیار میر به عنوان یک مشاور و تحلیلگر که بیش از سه دهه فعالیت مشاوره به واحد های مختلف صنفی را در کارنامه خود ثبت نموده است به شدت معتقد است که احساس خوب و خوشایند برای مشتریانی که به آرایشگاه های نه مراجعه می کنند از خود کار بسیار مهمتر است. او که صدها مجموعه پایتخت و شهرستان را مشاوره و آموزش داده است می گوید که این احساس خوشایند نقش کلیدی در جذب و نگاه داشتن مشتری و در نهایت موفقیت مجموعه و یا شکست آن خواهد داشت. چیزی که در بیشتر سالن های زیبایی فراموش شده و یا سالها است به دست فراموشی سپرده شده است. کیفیت و کمیت های کار هرچند بسیار بسیار مهم است اما در نظر داشته باشید که بدون این نکته طلایی و بسیار حیاتی شانسی برای موفقیت به مجموعه ها نمی دهند. صداقت در کلام و انجام امور، انصاف در اخذ حق احمه، استقرار نظام ۵s ، استفاده از تکنیک های پیشرفته ارتباطات غیر کلامی، و همچنین نوع برخورد و ده ها فاکتور بسیار مهم و تاثیر گذار که در نهایت منجر به فاکتور اصلی می شوند از دیگر نکات بسیار مهم در این رابطه هستند. مازیارمیر در ادامه توضیح داد که قدم اول برای شروع این است که باید با داشتن مدرک آرایشگری که البته پس از گذراندن دوره های مختلف توسط سازمان فنی و حرفه ای کشور اعطا می شود، به واحد صنفی مربوطه در تهران و شهرستان ها مراجعه نمائید. باید اذعان نمود که اخذ این نوع از مجوز از اتحادیه آرایشگرهای تهران و یا شهرستان ها در خوشبینانه ترین حالت ها در حدود یک سال به طول خواهد انجامید و بیش از سی و پنج میلیون ریال هزینه در برخواهد داشت که بدون احتساب زمانی است که شما برای این کار مصروف نموده اید که با این رقم حداقل به رقم ۵۰ میلیون ریال خواهیم رسید.

 

ارایشگاه نه

سالن زیبایی

برای تأسیس کار ما نیاز به چقدر سرمایه گذاری داریم ؟
باید گفت با توجه به تفاوت های فرهنگی و منطقه ای، منهای اجاره یا خرید محل حداقل با ده میلیون تومان می توان یک آرایشگاه ساده ساده را استارت زد. اما مازیار میر می گوید با مجموعه ای در شهرک غرب همکاری دارد که ده میلیارد تومان برای استارت حرفه ای هزینه نموده است. باید اذعان نمود که سود در این حرفه   ناشی از میزان عملکرد و صد البته حرفه ای بودن مجموعه است، مثلاً مجموعه هایی مانند مجموعه فوق که  برای امور بازرگانی و اداری و حقوقی و مالی خود مشاور دارد، قطعا سود سرشاری را نصیب سرمایه گذار یا سرمایه گذاران خواهد نمود. نکته کلیدی دیگر هم در این رابطه میزان مهارت های تخصصی و فردی و همچنین انتخاب یک مکان استراتژیک در دید و پر رفت و آمد و خوش نام و با امنیت بالا و یا به قول امروزی ها کلاس بالا است . داشتن نمایندگی یا تک بودن برند وسایل آرایشگاه، یا مواد اولیه مصرفی یا واردات آن ها از برندهای برتر جهان، و متمایز بودن و خاص بودن و منحصر به فرد بودن در مواد اولیه آرایشی  و حتی میزان درآمد مردم منطقه اشاره کرد. میزان درآمد و ثروت منطقه و مردم نیز از مهمترین و کلیدی ترین مطالبی است که ما باید از آن اطلاع داشته و به آن فکر کنیم که با بالا رفتن کلاس کار و مدل و نوع کار بالا و یا پایین می رود. وقتی یک سالن با مدیریت حرفه ای بتواند با تبلیغات و یا بدون تبلیغات از افراد شاخص به عنوان مشتری دائمی خود استفاده کند، کم کم باعث جذب مشتریان فراوان خواهد شد. مخصوصا اگر برنامه های CRM بصورت حرفه ای انجام شود و مشتریان زیادی از این راه بدست آید. در ادامه نیز تبلیغات دهان به دهان که بهترین مدل تبلیغات است باعث انفجار مشتری، آن هم در طول مدت زمان خواهد شد. آری حرفه ی آرایشگری در ایران می تواند به شغلی بسیار پر درآمد یا با درآمد نجومی تبدیل شود، البته این میزان درآمد رابطه عمیق و معنی داری با درجه مهارت، توانمندی، خلاقیت و تعهد آرایشگر دارد و صد البته تمامی این ها بسیار بسیار با هم متفاوت و متمایز هستند.

آرایشگاه های نه

آرایشگاه نه

مدیریت پیشرفته آرایشگاه های نه

در مدیریت و رهبری پیشرفته سالن زیبایی نه ما اطلاع رسانی را در دستور کار خود قرار داده ایم. خانم هایی که قصد تأسیس سالن زیبایی یا آرایشگاه نه و یا … را دارند، حتما باید از سوی اتحادیه جواز کسب دریافت کرده و در این خصوص نیز گواهی عدم سوء پیشینه و عدم اعتیاد داشته و البته صلاحیت آن از سوی اداره اماکن و نیروی انتظامی هم تائید شود. پس از طی این مراحل باید با گذراندن کلاس های آموزشی از سوی اداره های بهداشت، نامه تأییدیه دریافت نموده و در نهایت نیز پس از گذراندن تمام این مراحل موفق به دریافت جواز کار و تأسیس آرایشگاه نه خواهند شد.   شاید بد نباشد بدانید که مطابق اعلام اتحادیه آرایشگاه های نه، نرخ خدمات آرایشی در آرایشگاه های ممتاز، درجه یک، دو و سه نه متفاوت است و در آدرس بالا می توانید قیمت ها را نیز ملاحظه فرمائید. البته میزان قیمت را اتاق اصناف تهران تعیین نموده و به اتحادیه ابلاغ می کند و اتحادیه هیچ گونه دخالتی در تعیین قیمت ندارد. قیمت ها براساس درجه بندی ممتاز، درجه یک تا سه و براساس فاکتورهایی از جمله تخصص، تبحر، سابقه کار، متراژ و مکان ملک و تعداد صندلی و …. تعیین می شود.

آرایشگاه نه

سالن های زیبایی

راز موفقیت آرایشگاه نه

یکی از مهمترین رازهای موفقیت در مدیریت آرایشگاه نه این است که مدیریت مالی و مدیرت سرمایه های انسانی و منابع انسانی خود را براساس یک سیستم حرفه ای و علمی به پیش ببرید. مدیریت زیباکده ها باید همیشه از یک مدل پیشرفته و حرفه ای همگام با متوسط سن مراجعین سود ببرد و نه از یک مدل سنتی تاریخ گذشته. مثلا متوسط سن مراجعین شما خانم های جوان یا میانسال یا پیر است، برای هر سن چه برنامه ای دارید؟ آیا علائق مشتریان خود را می شناسید؟ آیا برای این مهم برنامه حرفه ای دارید یا خیر و چرا؟

متن تبلیغ آرایشگاه نه

چون این قسمت بسیار طولانی است فقط به سرفصلهای ۴۰ قدم تا یک زیباکده حرفه ای یا سالن آرایش و زیبایی نه بسنده می کنیم:

قدم اول: طراحی بهترین تبلیغ سالن زیبایی نه

قدم دوم: معرفی مدیریت , کادر و تخصص و توانایی ها

قدم سوم: تشکیل یک اطاق فکر بزرگ حرفه ای

قدم چهارم: استفاده از طوفان فکری۲۰۱۸

قدم پنجم: طراحی و ارائه مستمر محتوای برای سوشیال مدیاها

قدم ششم: عکس های حرفه ای و خاص

قدم هفتم: برترین و بهترین روش های تبلیغاتی زیباکده ها

قدم هشتم: باشگاه مشتریان CRM به روش ۲۰۱۸

قدم نهم: بازاریابی و برند سازی و شعار منحصر بفرد

تا ۴۰ قدم….

ارایشگاه های زانه

سالن زیبایی

مدیریت آرایشگاه نه

یکی از نکات بسیار مهم در مدیریت آرایشگاه نه این است که مدیریت صحیح در آرایشگاه را استقرار دهیم. برای مثال استقرار و ایجاد حلقه آتش در سالن های آرایش نه یا زیباکده ها است. متأسفانه این تکنیک جدید برای همگان بسیار نامفهوم و برای خواص بسیار مفهومی است و به نظر می رسد حلقه مفقوده در سالن داری نوین و حرفه ای است. باید اذعان نمود که آموزش مستمر پرسنل توسط افراد زبده و حرفه ای و برند نیز بسیار مهم است. که مازیار میر به شدت روی این مسئله تاکید و تعصب خاصی دارد او می گوید در سالن های مختلفی که در ترکیه، دبی، ابوظبی، قطر، گرجستان، ارمنستان و حتی تایلند و…. برای تحقیق و توسعه بازار مراجعه کردم نکات بسیار ریز و تاثیر گذاری را دیدم که متأسفانه در کشور عزیزمان حلقه های مفقوده است. آری، لطفا شک نکنید که یک عکس حرفه ای مطابق ژورنال و یا قوانین زیبایی شناسی، هزاران برابر محتوای بد می تواند اثر نماید. در سالن های زیبایی در تهران و شهرستان ها به یک نکته بسیار مهم پی بردم؛ و آن این است که احساس خوشایند و به یاد ماندنی همراه با ذهنیت سازی در قلب و فکر مشتری که ما به روز هستیم و برای رفاه و سلامتی حال شما همزمان با مد روز و به سرعت در حال حرکت رو به جلو هستیم” می تواند هم تحریک کننده باشد و هم مشتریان را با مدیریت کوکائینی برای همیشه به سمت شما جذب کند. در ادامه دکتر مازیار میر چنین ادامه دادند که کار کردن در سالن های زیبایی و آرایشگاه های نه کاری بسیار حساس است و اگر در کار عشق و علاقه وجود نداشته باشد خانم ها هرگز به شما مراجعه ننموده و شما را به آشنایان خود نیز معرفی نمی کنند. فرد یا افرادی که فقط برای کسب درآمد به این رشته وارد شده اند به سرعت هم ورشکسته، دلشکسته، و خسته از آن بیرون می روند. پس لطفا و حتماً ابتدا عاشق این کار شده و سپس وارد آن شوید.

آرایش زن

آرایشگاه نه

سایر سرفصل های این کارگاه آموزشی

  • چگونه خانمها را به آرایشگاه جذب و ماندگار کنیم؟
  • تکنیک های پیشرفته ذهنیت سازی و بحران سازی ۲۰۱۸
  • جذب و اقناع روانی خانم ها
  • نکات مهم پیرامون  ۵s – CRM
  • شبکه های اجتماعی و برندسازی و تبلیغات حرفه ای
  • برخورد با مشتریان ناراضی
  • آشنایی با جدیدترین فنون پیشرفته ارتباطات غیرکلامی
  • تکنیک های پیشرفته مدیریت و رهبری و…

برای ثبت نام، مشاوره، مشاوره تبلیغاتی، و یا شرکت در کلاس های مدیریت و رهبری پیشرفته سالن های زیبایی و دریافت گواهینامه و تندیس از انجمن بازاریابی برند و تبلیغات اتحادیه اروپا لطفا فقط در روزهای اداری وساعات اداری با مهندس رفیعی ۰۹۱۲۵۲۸۱۹۵۲ و یا سرکار خانم مهندس فراهانی ۰۹۱۲۰۲۰۴۱۱۲ تماس فرمایید.

ارایش زن

ارایشگاه های نه

آیا می خواهید ارایشگاه خود را وسعت دهید

مدیریت یک سالن آرایشگاه نه یا سالن زیبایی و آرایشی را عهده دارهستیدپسما به شما کمک خواهیم کرد کسب وکار خود را بهبود وگسترش دهید.

افتتاح سالن زیبایی یک راه حل عالی برای استفاده از استعداد و مهارت های خود در زمینه آرایشگری است که از این طریق می توانید به دیگران در زیباتر شدن کمک کنید! برای اینکه آرایشگاهی که باز می کنید بهترین موقعیت را از نظر مکان، جذب مشتری و … داشته باشد لازم است به چند نکته مهم و اساسی در این زمینه توجه داشته باشید.

هزینه های اولیه برای افتتاح کردن سالن آرایش نه

قبل از هر تصکاری باید این را بدانید که افتتاح کردن سالن زیبایی یعنی راه اندازی یک کسب و کار! این کسب و کار ممکن است در ابتدا و سال های اولیه سود زیادی برایتان نداشته باشد و بعد از گذشت این مدت زمان، به تدریج درآمد زایی و سود دهی آن آغاز خواهد شد.

 هزینه ها را در نظر بگیرید

در ابتدا باید به این موضوع توجه داشته باشید که تا چه مدت می توانید بدون هیچ درآمدی کار کنید و هزینه های مربوط به راه اندازی آرایشگاه را تامین نمایید؟

هزینه هایی که برای اجاره مکان آرایشگاه، هزینه دکوراسیون، هزینه خرید لوازم و تجهیزات اولیه و … را در نظر بگیرید.

هزینه های مربوط به کسب مجوز، آموزش، حقوق و دستمزد کارکنان و … را محاسبه کنید.

هزینه های مربوط به هر خدمات آرایشی مانند رنگ مو، کوتاهی مو، اصلاح، خدمات مانیکور ناخن، کاشت ناخن و … را محاسبه کنید و سپس متناسب با آن نرخ انجام خدمات به مشتریان را محاسبه کنید.

برای تمام خدماتی که قرار است در سالن زیبایی خود ارائه دهید نرخ مشخصی تعیین کنید و آن را در اختیار مشتریان خود قرار دهید.

برای شروع کار بهتر است نرخ های بسیار بالا برای خدمات خود تعیین نکنید. قیمت خدمات سالن های آرایشی مشابه که در محدوده شما هستند را پرس و جو کنید و شما نیز در همان رنج قیمت های خود را تعیین نمایید.

 

کسب مجوز

برای راه اندازی آرایشگاه و سالن زیبایی لازم است مجوز رسمی که توسط اتحادیه های آرایشگری صادر می شوند را داشته باشید. برای دریافت مجوز باید ابتدا مدرک معتبر که نشان دهنده مهارت شما در حرفه آرایشگری است را داشته باشید.

بهتر است برای تمام خدماتی که قرار است در سالن زیبایی خود ارائه دهید یک مدرک معتبر و تایید شده از سازمان فنی و حرفه ای داشته باشید. با این کار مشتریان اعتماد بیشتری به فعالیت شما خواهند داشت.

معمولا تمام افرادی که در آرایشگاه ها مشغول به کار هستند باید کارت بهداشت داشته باشند و تمام دستورالعمل هایی که اداره بهداشت برای این افراد و سالن های زیبایی مشخص کرده است را رعایت کنید.

 

انتخاب موقعیت مکانی خوب برای افتتاح آرایشگاه

 

مکان و موقعیت سالن زیبایی نقش بسیار مهمی در درآمدزایی آن خواهد داشت! برای انتخاب موقعیت مکانی بسیار عالی برای آرایشگاه خود لازم است به چند نکته توجه داشته باشید.

۱٫ آرایشگاه خود را در مکانی پر رفت و آمد و یا نزدیک به فروشگاه هایی که اغلب مردم و به ویژه خانم ها ( مانند فروشگاه مواد غذایی ) از آن بازدید می کنند افتتاح کنید.

۲٫ سعی کنید محلی را برای افتتاح سالن زیبایی خود در نظر بگیرید که دسترسی آسانی داشته باشد. پرترافیک بودن آن منطقه و یا نبود پارکینگ مناسب در نزدیکی آرایشگاه ممکن است باعث عدم انتخاب سالن زیبایی توسط مشتریان شود!

۳٫ آرایشگاه خود را در مکانی افتتاح کنید که سالن زیبایی دیگری در نزدیکی آن وجود نداشته باشد و یا اینکه فاصله بین آن ها زیاد باشد. به عبارت دیگر هیچگونه فضای رقابتی برای خود ایجاد نکیند!

انتخاب و استخدام پرسنل

بهتر است کار خود را از زمان شروع حرفه ای آغاز کنید و از افراد متخصص و آموزش دیده برای کار آرایشگری و دیگر خدمات آرایشی استفاده کنید. هرچه خدمات آرایشی که به مشتریان خود ارائه می دهید تخصصی و اصولی باشد مطمئنا مشتریان ثابت و بیشتری خواهید داشت.

قبل از شروع کار پرسنل بهتر است درباره شرایط کار، ساعات کاری و نحوه دریافت حقوق و دستمزد با آن ها صحبت کنید و در صورت وم قرار داد تعریف شده ای بین خود داشته باشید.

 

دکوراسیوم مدرن

سالن های زیبایی حرفه ای معمولا دارای فضای بسیار تمیز، شیک، آرامش بخش و مطمئنی هستند و بهترین خدمات را به مشتریان خود ارئه می دهند.  پاکیزگی یکی از مهم ترین بخش های مربوط به آرایشگاه است که می تواند مشتریان را به خود جذب کند. از تمیز و پاکیزه بود تمام تجهیزات، لوازم و … اطمینان حاصل کنید.

ابزارها و وسایلی که برای کار آرایشگری استفاده می کنید را از بهترین و باکیفیت ترین برندها انتخاب کنید و از طریق مشتریان خود را حفظ نمایید.

استفاده از موسیقی آرام، نورپردازی زیبا، اتاق انتظار با ظرفیت مناسب، دکوراسیون شیک و مدرن و … همگی نقش مهمی در جذب مشتری خواهند داشت.

 

پکیج کامل خدمات آرایشی و زیبایی

 

بسیاری از خانم ها ترجیح می دهند تمام کارهای آرایشی و زیبایی خود مانند کوتاه کردن مو، رنگ کردن موها، کاشت ناخن یا مانیکور و پدیکور و … را در یک مکان انجام دهند و از این طریق در زمان خود صرفه جویی کنند.

پیشنهاد می شود برای هر خدمات آرایشی مانند میکاپ، شینیون، مانیکور، کوتاهی مو، رنگ کردن مو و … که قرار است در سالن زیبایی خود ارائه دهید، یک فضای مجزا داشته باشید. با این کار مشتریان بیشتری خواهید داشت.

 

بهترین دکوراسیون آرایشگاه نه

۱- نور سالن زیبایی

از لامپ‌های مناسب در سالن زیبایی استفاده کنید. لامپ‌ها نه‌تنها به کمک نور طبیعی می‌آیند تا سالن را روشن‌تر نشان دهند، بلکه باید یک محیط آرام را نیز برای مشتریان خلق کنند. معمولاً در سالن‌های زیبایی از لامپ فلورسنت استفاده می‌شود، اما استفاده از چراغ‌های دیوارکوب یا پایه‌دار نیز ایده‌ای است که علاوه بر اینکه می‌تواند روشنایی سالن را بیشتر کند، فضایی رمانتیک و زیبا ایجاد می‌کند.

۲- طراحی مدرن

مدرنیزه کردن سالن، راه مناسبی برای جذب مشتری است. برای انجام این کار می‌توانید دیوارها را بارنگ‌های غیرمتعارف مثل قرمز، آبی خیلی روشن، نقره‌ای، سیاه‌وسفید رنگ‌آمیزی کنید. خلاقیت خود را در انتخاب صندلی و میزهای غیرعادی نشان دهید. همچنین آینه‌ها می‌توانند از فرم عادی و معمول پیروی نکنند. جدا از این وسایل و مبلمان اصلی می‌توانید از تجهیزات مدرنی که به‌تازگی وارد بازار شده‌اند و برای آخرین‌مدل‌های آرایش مو استفاده می‌شوند را به سالن زیبایی خود اضافه کنید.

۳- آرایشگاهی با فضای گرم و خوشایند

سعی کنید مشتری‌ها از همان لحظه ورود احساس راحتی داشته باشند. یکی از عوامل ایجادکننده حس راحتی، این است که کف سالن کاملاً تمیز باشد، به‌نحوی‌که مشتری‌ها در اولین نگاه، تصویری از مکانی تمیز در ذهنشان شکل گیرد. محصولاتی که در سالن عرضه می‌شوند، باید به نحوی مرتب چیده شوند. می‌توانید وسایل بزرگ‌تر را درجایی جداگانه قرار دهید. از همه مهم‌تر اینکه نباید در سالن آرایش هیچ‌گونه زباله‌ای به چشم بخورد.

۴- از کارکنان آرایشگاه خود بخواهید که لباس تیره

کارکنان یک آرایشگاه بنا بر سلیقه زیباشناختی خود به رنگ‌ها علاقه‌مندند؛ بااین‌وجود از آنان بخواهید که تا حد امکان لباس‌هایی به رنگ مشکیبپوشند. به‌این‌علت که رنگ سیاه باعث خنثی جلوه دادن محیط کار می‌شود و حواس آرایشگر را از محیط اطراف، به مشتری و انجام خدمات او منعطف می‌کند. به‌علاوه در چنین محیطی آرایش و مدل موی مشتری‌ها خیلی بیشتر به چشم خواهد آمد.

۵- استفاده از پوسترهای با موضوع طبیعت

اکثر سالن‌های زیبایی دیوارهایشان را با عکس‌هایی از مدل مو و آرایش‌های فشن می‌پوشانند، درحالی‌که این سبک تزئین کردن همیشه مناسب و جذاب نیست و ممکن است باعث تردید و سردرگمی مشتری شود. می‌توان به‌جای این عکس‌ها از پوسترهایی که نشان‌دهنده طبیعتی آرام هستند یا عکس‌های هنری استفاده کنید.

 

چگونه یک آرایشگر موفق باشم؟

شاید شما هم یک بانوی آرایشگر هستید و این سوال برای شما پیش آمده که راز موفقیت آرایشگران در چیست و چه اصول و نکاتی باید رعایت شود؟!

با بررسی شیوه کار آرایشگرهای موفق می توان به راحتی چه اصل مهم را دریافت که همه آنها کاملا رعایت کرده اند، اما متاسفانه بسیاری از آرایشگران نه چندان مطرح، هرچند که این اصول را بدانند عمدتا انجام نمی دهند!

نکاتی در این خصوص را به صورت زیر طبقه بندی کرده ایم و امیدواریم با توجه جدی به آنها پله های پیشرفت در این حرفه را طی کنید.

۱- مدارک فنی و حرفه ای تخصص خود را از مراکز آموزشی معتبر دریافت کنید هرچند در این حرفه ماهر باشید. چون در این دوره ها حتما نکات قابل توجه حرفه ای ، بهداشتی ، قانونی و… خواهید آموخت، بعلاوه اینکه وجود این مدارک اعتماد مشتری را جلب خواهدکرد.

۲- اگر تازه کار هستید حتما با کار روی مدلهای رایگان زیادی، مهارت خود را کامل کنید و سپس سعی کنید از سایت های تخفیف گروهی استفاده کنید و تبلیغات خود را در فضای مجازی گسترش دهید زیراکه هزینه بسیار پایین و بازخورد مناسبی دارند.

۳- آرایشگری و سالن داری از نوع کسب و کاری است که نیاز به مشتری های دائم دارند، بنابراین هر یک مشتری برای شما حکم شکست یا موفقیت خواهدداشت. اگر مجدد مراجعه کرد شما موفق و اگر برای همیشه خداحافظی کرد شما شکست خورده اید.

۴- رفتار و طرز برخود آرایشگر با مشتری حتی می تواند از کیفیت کار هم مهمتر باشد. ممکن است مشتری از کیفیت کار یا هزینه رضایت چندانی نداشته باشد اما ایجاد رابطه ای دوستانه بین شما احتمالا مجدد ایشان را به آنجا خواهدآورد، و بلعکس اگر رفتار شما زننده باشد مشتری آرایشگر جدیدی را جستجو خواهدکرد.

۵- رعایت بهداشت و آرامش در سالن مورد بسیار مهمی است. اگر مشتری فقط از یک مورد بهداشتی ناراحت شود هرگز مجدد مراجعه نخواهدکرد. درضمن عدم رعایت بهداشت ممکن است عواقب سنگینی برای شما داشته باشد.

۶- در انتخاب سالن آرایشگاه جهت شروع فعالیت بسیار دقت کنید چراکه تعویض سالن زیبایی با از دست دادن تعدادی از مشتریانتان در نهایت به کسب و کار شما آسیب جدی وارد خواهدکرد. پس از ابتدا جایی را انتخاب کنید که بدانید ماندگار خواهیدبود.

نکات مهم انتخاب سالن آرایشگاه نه برای شروع فعالیت:

الف) حتما در سالن آرایشگاهی شروع به فعالیت کنید که دارای مجوزهای قانونی لازم و تابلوی ورودی باشد زیرا که سالن های زیبایی بدون تابلو همیشه مشتریان کمتری دارند و عمده ی این مشتریان انتظار پرداخت هزینه های پایینتری خواهندداشت!

ب) مدیر (مدیران) سالن باید خوش رفتار ، منصف و باعدالت باشد، بتواند بین آرایشگران همکار عدالت را رعایت کند و سهم خود را در همکاری با شما عادلانه حساب کند تا در آینده با مشکل مواجه نشوید. همچنین باید به بهداشت و اصول قانونی آرایشگری اهمیت بدهد ( تا یک روز صبح با پلمپ بودن سالن مواجه نشوید) به تبلیغات اهمیت دهد و برای این مهم هزینه کند (تا دیده شوید و با رکود مواجه نشوید) در استخدام و همکاری با آرایشگران وسواس داشته باشد (تا کیفیت کار سایرین کار شما را زیر سوال نبرد، چون بسیاری از مردم همه شما را به یک چشم خواهنددید). در کشف این موارد می توانید از همکاران در سالن و مشتریان دائمی نیز پرس وجو کنید.

پ) سالن آرایشگاه باید موقعیت مناسب شهری ، جای پارک مناسب و اتاق انتظاری ترجیحا با امکان پذیرایی داشته باشد.حال آنکه هرچه این سالن در منطقه مرفع تر و ظاهری شیک و لوکستر داشته باشد، شما مشتریان بیشتر و راضی تری خواهیدداشت!

ج) همکاران شما در آرایشگاه نباید حس رقابت با یکدیگر داشته باشند بلکه تعامل و همکاری در آنها دیده شود. همچنین همه آرایشگرها باید به بهداشت اهمیت دهند ، با مشتری بسیار خوش برخورد و باحوصله باشند و مهمتر اینکه در حرفه ی خودشان متخصص و مشتریان راضی داشته باشند.

 

۷- حتما از تک تک مشتریان خود بپرسید که از چه طریق با شما آشنا شده اند تا روش های برتر تبلیغاتتان را دریابید. بهتر است با فرمی نظرسنجی این اطلاعات را کسب کنید.

۸- و اما مهمترین نکته برای برندسازی در هر صنف و کسب و کاری تبلیغات تبلیغات و تبلیغات است. شما باید دیده شوید تا گوشه ذهن مردم حک گردید، این یعنی برندسازی و این برندها هستند که بیشترین مشتری ها را دارند و بالاترین هزینه ها را دریافت می کنند. در زمینه تبلیغات هرگز نعمت فضای مجازی را از دست ندهید و در وبسایت ها و شبکه های مجازی تبلیغات کم هزینه و حتی رایگان اما پرثمر داشته باشید.

جمع اوری وتلخیص تیم دکترمازیارمیرمدرس ومشاورکسب و کار

لطفا برای اموزش ومشاوره در زمینه سالنهای ارایشی لطفا فقط در روزها وساعت اداری با اقای مهندس رفیعی تماس حاصل فرمائید .

۰۹۱۲۵۲۸۱۹۵۲

۰۹۱۲۰۲۰۴۱۱۲

اگر به دنبال دلیل عدم افزایش فالوور های اینستاگرام تان هستید این مطلب را بخوانید و نحوه کار با اینستاگرام به درستی درک کنید

بلیط هواپیما خارجی

فروشگاه اینترنتی محصولات چوبی ایران

های ,سالن ,کار ,آرایشگاه ,زیبایی ,ها ,حرفه ای ,سالن زیبایی ,و یا ,سالن های ,خود را ,توجه داشته باشید ,خدمات آرایشی مانند ,انتخاب موقعیت مکانی ,سالن آرایشگاه نه

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

خانه سلامتی| از مرز خستگی گذر کن دانلود فیلم و آهنگ جدید وبلاگ انتقال یافت موتورسواران شهر تازیان Kyla's memory (っ◔◡◔)っ ♥ کـــــد ها و ســفــارشــاتــ پـــیـنکـی پــــایــ ♥ مامور زندگی خودت باش macgrecbeila سایت استاد ناصری ارتباطات آنگونه که من دوست دارم اندیشه کنم.